Studeren in Athene

Eerste dag

Lieve geintereseerden ;)!

Als aller eerste, sorry voor eventuele typ fouten en dergelijke, tekens gaan niet zo makkelijk en ga snel even een verhaaltje brabbelen ;)!

Vanochtend was ik één en al spanning, maar dat werd grotendeels opeens weggenomen door Nicky, Ingrid en Kim! Die stonden, in alle vroegte, opeens op schiphol! Het lijkt wel als of ik dan nog nooit zo blij ben geweest m'n beste vriendinnen te zien ;)! Daarna kwam dan toch echt het moment van de waarheid, gate B17, gate to hell beter gezegd. Verschrikkelijk, hoe zeer je ook weet dat het er toch een keer van moet komen. Om dan ouders en vooral vriendje lief achter te laten, is voor zo'n emo-trut als ik hartverscheurend!

Het ongenoegen werd nog even versterkt door een gebroken hengsel aan m'n meer dan 10 kilo zware handbagage, waardoor ik me een breuk heb lopen zeulen. En natuurlijk kan alles niet in één keer soepel lopen, want toen er twee koffers niet waren in Athene, was er natuurlijk ééntje van mij. Die was namelijk achtergebleven in Munchen tijdens m'n overstap. Great! Dus dan gaan ze vragen naar een adres, wist ik niet, want ik moest nog naar Stay In Athens toe, en een Grieks telefoon nummer, had ik niet, want ik moest nog een Griekse sim kopen. * zucht.

Al met al heb ik zojuist, op het tijdstip van 23.30 lokale tijd mijn koffer gehad, dus ik heb eindelijk m'n dierbare laptop etc! Op dit moment zit ik in m'n kamer voor twee weken, en wat een geluk, want deze kamer zit op de tweede verdieping van hetzelfde gebouw als mijn uiteindelijke appartament! De Italiaan, Admir en Ana, een Spaanse wonen nu dus onder me en ik zit nu samen met Paula op de verdieping, een andere Spaanse. Er wonen ook nog 3 jongens uit Noorwegen, maar die komen maandag pas terug uit hun rondreis door Egypte!

Het appartament ziet er echt super uit, voor een studentenflat, ruim, vrij netjes, hoog plafond en de schimmel in keuken en/of badkamer valt ook alles mee! Het is gewoon een heel huis en nog mooi ook :)!

Mijn bezigheden van vandaag: Vanaf het vliegveld ben ik met de metro door het droge, beton achtige rotzooi landschap van Athene gereist naar een metro station waar Admir, de kleine Italiaan met guitig brilletje, me meteen van mn tas af hielp, toch die charmante karaktertrekken van het Italiaanse geslacht he ;), en me de universiteit en het kantoor van Stay In Athens liet zien.

DIE UNIVERSITEIT! nieeeet te vergelijken met Nederland! Zo níet modern, kaal met allemaal trappenhuizen en posters van politieke partijen, zo verwaarloosd! Staat in een mega grote straat met alleen maar Afrikanen die neppe gucci tasjes, riemen, zonnebrillen, portomonees, noeeem maar op proberen te verkopen! En wat wil het toeval; Opeens zegt een jongen: Hey, Are you from The Hague? Ik denk wat krijgen we nou! Blijkt dat hij vorig semester als uitwisselingsstudent naar Nederland is geweest en ooit één keer bij mij in een Spaanse les heeft gezeten! Bizar! Panos, ja hoe kan het ook anders, was meteen heel vriendelijk, heeft Admir en mij nog even de uni laten zien en aangeboden dat we heb altijd konden bellen! Vervolgens ben ik door een chauffeur van Stay In Athens (echt ergens gevestigs in een mini kamertje) naar het appartament gebracht en ben ik dus net klaar met het eten van een spaanse tortilla (ei&aardappel) en een kipfilet, die Paula voor mij en onderbuurvrouw Ana had gemaakt! Een paar wijn/sinas (vraag me niet meer naar de spaanse naam) zorgde ervoor dat ik ook maar niet mee uit ga, ik ben kapot haha! Gelukkig heb ik net ontdekt dat ik de airco ook op warme lucht kan zetten, want het was steenkoud en geen verwarming te bekennen!

Morgen ga ik dus eerst maar eens boodschappen doen en ik ga waarschijnlijk mee met Paula en Ana naar een kroegje waar een Griekse vriend van Ana speelt met z'n bandje! Kortom, alles om niet te veel heimwee te kweken en proberen te genieten van deze grote, gore, verwaarloosde stad van zo'n 10 graden!

Liefs, Tamara

foto's: www.tamara453.hyves.nl

Reacties

Reacties

Bep en Nicky

Lieve Tams.

Fijn dat je (na al die ellende, echt jij weer;)) bent aangekomen in Athene!!

Ongelofelijk dat je daar nu echt zit, en zo te zien heb je het aardig goed voor mekaar!

We blijven je volgen.

ENJOY!

Liefs, Nicky en Bap.

Ingrid

Heey schat!
Wel fijn dat je zometeen niet zover hoeft te verhuizen.
Maar wel weer balen dat dan net jouw koffer weer achterblijft! Je moest zeker ook rennen voor je vlucht of niet? En fijn voor je dat er in ieder geval leuke mensen zitten! Veel plezier!
Liefs

Jennifer

Hee Tam,

Leuk om te lezen hoe het je is vergaan je eerste dag.
Wat een gedoe zeg zonder koffer, maar gelukkig is hij terecht.

Liefs Jennifer

Kimberley

Hey schat
wat heb je al een hoop mee gemaakt zeg haha!
Dat heb jij weer met die koffer. En we hadden het er nog over.. Gelukkig had je hem redelijk snel terug. En inderdaad, wat fijn dat je al in hetzelfde appartement zit. Dat scheelt weer. Huisje ziet er goed uit op de foto's ! En die Admir :D

Nou je hebt volgens mij al veel gezellige mensen om je heen om de eenzame uurtjes door te komen. Jij gaat echt een hele leuke tijd hebben ! Veel plezier!

Kus

Jennifer

Tam!
leuk van je te horen. Klinkt heel spannend allemaal. Wat fijn dat je meteen al wat mensen hebt om mee om te gaan daar.
veel plezier chickm
kus

Edith

Lieve Tamara,

Nou daar zit je dan. In je eigen kamer in Athene. Jammer van de valse start met je kapotte en zoekgeraakte bagage. Je gaat er vast een geweldige tijd krijgen en dan ben je die ongemakken snel vergeten.
Ik ga je proberen te volgen de komende maanden ALS het lukt want we hebben het radend druk. Mijn moeder heeft een huis aangeboden gekregen op het Burg. De Jongplein. Dus als je terugkomt heeft Mijnsheerenland er weer een inwoonster bij. We zijn druk bezig met schilderen en behangen. Het wordt een schattig huisje.

Dat was ons kleine beetje nieuws. Op naar jou volgende verhalen.

Liefs
Edith

Bente

Lief chickie,
wat leuk om je verhaal te lezen, en wat een ongelofelijk pech met die koffer zeg!
Haha, moest echt onwijs lachen om die foto met die Admir, hij ziet er idd wel uit als een onwijs aardige vent zoals je al zei!
Vermaak je liefie!

dikke kus, Bente

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!