Studeren in Athene

Zeg maar dag met je handje!

Net fluitend m'n was op m'n balkonnetje gehangen, zo nog even strijken met het rotding hier wat eigenlijk niet eens een strijkijzer te noemen valt en dan kan het morgen mee in de koffer naar, jawel, Santorini!

Afgelopen week heb ik 4 presentaties, 5 projecten en 3 examens afgerond! Dan komt morgen het laatste tentamen, dan natuurlijk even Oranje kijken en dan stap ik samen met Ruben, Marie en Irene de nachtboot op richting Santorini! De rest van de groep is dan 's ochtends al vertrokken, want alleen wij vieren hebben nog zo'n achterlijk examen om 12.00, dat is in ieder geval beter dan die van vorige week, daar zit ik namelijk steeds om 9.00 met m'n pennetje klaar! En brak dat ik was!

Ditkeer niet vanwege het feesten, nou ja een beetje dan, maar vanwege het feit dat Chiel en Ingridop bezoek waren :)!Balen ineerste instantie omdat ik met die examens op zat gescheept, maar ik heb m'n best gedaan om overdag even te keuvelen of's avonds samente eten! Dus heb ik ze zaterdag avond meteen in het nachtleven van Athene gestort en heb ik de Lykavittos voor de 5de keer gezien, dit keer echter met een kleine twist, namelijk niet lopend, maar met het boemel treintje haha! Voor luie mensen ;)! Dit heerlijke gezelschap uit Nederland betekende dus wel dat ik vooral 's nachts aan de studie ging, met een resultaat van 7 uur slaap in 3 nachten . . geen wonder dat ik daarna zo dood als een pier was!

Helaas zijn Ingrid en Chiel op donderdag ochtend vroeg vertrokken, net toen ik tijd had tussen de examens in, en dus heb ik de afgelopen dagen al wat afscheids feestjes gehad. Dat bevalt me helemaal, maar dan ook helemaal niks. Donderdag een afscheids dineetje voor de Finnen, alhoewel ik die na Istanbul toch amper meer zag, omdat ze alleen maar met z'n drieen in hun huis geplakt bleven zitten . . Daarna het afscheids feestje van Armando die gisteren is vertrokken :( en vrijdag was er het officiele laatste feest georganiseerd door de ESN studenten vereniging. Het feest vond plaats in Glyfada, zo'n 45 minuten met de metro vanuit Athene, maar hier zitten dan ook wel de 'openlucht' clubs aan het strand waar ook de Grieken zelf uitgaan!

Nu komen er dus overal geluiden van afscheid vandaan, de meesten doen me niet zoveel, ach het was gezellig, maar het idee dat ik mijn lieve huisgenoot Admir verlopig niet zal zien na morgen geeft me toch een brok in de keel. Het lieve ding had zelfs een verrassing in mijn kamer gezet, dus toen ik na het uitgaan om half 7 's ochtends binnen kwam strompelen dacht ik eerst dat ik m'n computer aan het laten staan, maar wat bleek, op m'n bureau stond een digitaal foto lijstje te pronken met afwisselende foto's van Admir en mij :)! Een kaart erbij dat ik z'n beste eerste flatgenoot was . . en daar zat ik dan met m'n pruillipje, emotionele doos dat ik er ook ben! Maar het is allemaal zo gewoon, totdat je opeens beseft dat je dalijk inderdaad weer thuis zit, en er dus niet om 3 uur 's nachts iemand je kamer binnen komt sloffen om rakomelo te gaan drinken, of om een bak chocolade ijs te verorberen, of te zeggen dat ik voor de zoveelste keer theewater op heb gezet en dat nu heel de keuken in waterdamp heeft gevuld . . Ja, Mili gaat 3 maanden naar New York hierna, dus zal ik hem verlopig niet zien, maar ik had me echt geen betere flatgenoot kunnen wensen!

Dan nu, het vooruitzicht staat op 4 dagen Santorini, gevolgd door 4 dagen Ios! En terwijl ik dus eigenlijk nog met m'n hoofd bij de examens zit,moet ik ook m'n groene, gifkikker koffer weer inpakken! Daarnaast zullen er hier nog meer koffers verblijven, want Irene en Marie gaan hun appartement al uit en zullen dus ten tijde van de eilandentrip mijn huisje als opslagplaats gebruiken! Bah, daar moet ik al helemaal niet aan denken, als die twee malle pieten van me houdoe zeggen ben ik pas echt zuur. Gelukkig is daar op 1 juli Nicky, mijn redder in nood, met wie ik nog even kan genieten van het 40 graden Griekenland. Ik zou bijna zeggen, tot rust komen na deze 5 maanden haha! Belachelijk, maar zo voelt het echt!

Zo, en nu hopen dat mijn laatste examen morgen net zo goed gaat als de anderen en dan ben ik weer berijkbaar na de eilanden!

Heel veel liefs!

foto's: www.tamara453.hyves.nl

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!