Studeren in Athene

we gaan nog niet naar huis, nog langee niet!

Daar lig ik dan weer eens in bed met m'n brakke kop . . vannacht een strandfeest gehad, georganiseerd door de ESN studentenvereniging. Dus zaten we ergens in een baai in the middle of nowhere en bleven we allemaal slapen, want de bus ging pas om 11 uur 's ochtends terug. Wat een ramp, dan kan je nog zo beschonken zijn, met die kou op je handdoekje ben je in een klap terug naar de realiteit! En dan waren er de lucky bastards met een slaapzak, maar kom op zeg, ik heb niet eens een slaapzak hier in Griekenland! Dus na een nachtje doorhalen, vind ik dat het nu tijd is om even een update te geven aan mijn geliefde vrienden en familie in Nederland!

De afgelopen weken heb ik wel kunnen merken dat Erasmus veranderd is, er word al gesproken over het einde en mensen willen zo langzamerhand wel naar huis. Ik niet. Hoe verrot ik me ook voel, i'm in heaven and i don't even have to die for it! Ik snap die mensen ook niet, je zit er toch nog, dus dan kan je wel gaan lopen mekkeren, maar je kan er beter het best van maken, blijven genieten! Loop ik weer eens vanaf school, laptop onder de arm, zonnetje op de kop, zo'n ontzettend foute Special D die dan in mn oren schalt 'There's nothing i won't do . . ', heerlijk!En trouwens,gelijk heeft tie!

Afgelopen weken heb ik bezoek gehad van m'n ouders en van Sherwin, die hier aan kwam met zin ' wat een ongeorganiseerde chaos!' . . Ik heb het niet eens meer door, of misschien pas ik er wel goed in, aangezien ik zelf nogal een ongeorganiseerde chaos kan zijn! Ze hadden allemaal geluk, want het weer was perfect! Gewoon heet mag ik wel zeggen! Dus ik heb de lykavittos voor de 4de keer gezien, maar ach, kan ik tenminste zeggen dat ik echt wat van athene heb gezien, in plaats van de welbekende, toeristische 'kodak momentjes'.

Afgelopen week stond meer in het teken van de school, met de examens om de hoek. Ik heb nu 3 vakken afgerond met de presentaties en verslagen en morgen heb ik m'n laaste presentatie! Ook hier mag ik niet ontevreden zijn, want we kwamen met onze presenatie als beste uit de bus, wat ons nog een doos chocola voor de beste presentatieopleverde ook. Dat mens heeft af en toe de neiging om meer een kleuterklas les te geven, dan een groepstudenten op universitair niveau . . maar ach, zolang ik de examens dan ook nog maar haal, kan mij het schelen of we tekeningen moeten makenof chocola als 'prijs' krijgen!

Ook voor International Marketing neemt de leraar het niet zo nauw. Vrijdag hadden we een excursie richting een visserij waar visvoer werd gemaakt, maar dat sloeg echt alles, de omgeving was interessanter dan het labratorium. Het was overduidelijk dat de leraar gewoon een smoesje moest hebben om op kosten van de school te gaan, want vervolgens hebben we een goed bewaard theater bezocht en het stadje Naflion. Een heerlijk stadje dat meer iets weg had van despaanse straatjes vol met felgekleurde roze bloemen. Jammer dat het weer alleen niet mee zat, het regende de hele dag pijpenstelen . . net zoals de bewolkte dagen daarvoor. Vandaag was het eindelijk weer goed weer na een paar dagen, mag ook wel, want er gaat toch echt iets fout als iedereen in Nederland in de tuin zit te BBQen en wij hier als de bliksem de was binnen moeten halen omdat het balkon zowat overstroomt!

Het is als een neger terug komen zit er dus nog niet in, maar dat komt wel! Eerst die examens afhandelen en dan non stop bakken op het strand ;)!

Liefs!

foto's komen spoedig: www.tamara453.hyves.nl

Reacties

Reacties

Jesca

Hey party hardy!
Zeker genieten jij, die 2 maanden zijn om voordat je het doorhebt!!! Mag ik mezelf dan even als zielige NLer neerzetten: op een zolderkamertje waar de zon recht opstaat zit ik mn scriptie te typen, terwijl de BBQ-geuren en het gelach van buren door mn raam naar binnen komen. haha! Nee hoor, zolang ik nog student ben heb ik niks te klagen, want kan helemaal mijn eigen tijd inplannen. Dat wordt straks nog ff anders met een baas boven me.. Geniet! Yassoo!! Liefs Jesca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!