Studeren in Athene

Morgen begin ik echt . .

Morgen begin ik echt . . dat is hier ongeveer mijn enige motte dat hand in hand gaat met carpe diem. Dietwee en een halve maand dat ik nu weg ben, mensen het lijkt wel een eeuwigheid, heb ik niets anders gedaan dan genoten, maar helaas is dat genieten ook op m'n buik gaan zitten, en heb ik een tweede vriend gekregen genaamd ONDERKIN! Dus had ik toch maar besloten, ik ga joggen! Helaas, tot nu toe zit ik nog steeds op de morgen begin ik echt . .

Het zelfde geld voor ons lichtelijk, achterstallig huishouden . . strijken is gewoon een rot werk, en al helemaal zonder strijkplank met een bejaard strijkijzer! Mam, ik benijd je voor die jarenlange stapel wasgoed van familie in't Veld! Dus word er alleen gestreken als er niks anders meer in de kast hangt haha! De douche is gewoon een regelrechte ramp, hoeveel we ook in het putje wroeten of Mr. Muscle erin gooien, iedere keer is de douche een zwembadbinnen eenpaarminuten . . Alhoewel, ik moet zeggen dat ik er verdomd handig in ben geworden om m'n haar te wassen, tanden te poetsen én benen te scheren, en dat allemaal in 5 minuten ;)!

Koken daarentegen gaat prima, Admir en ik leven als husband and wife hahaha en eten dan ook over het algemeen samen. Salades, boontjes, kip, rijst, pasta, noem maar op! Alleen aardappelen zijn tot mijn verbazing eigenlijk uit m'n eetpatroon verdwenen! De kaas verslaving is echter nog diep geworteld in m'n nederlandse brein, dus geen gouda in huis betekent boodschappen doen! Gelukkig heb ik deze verslaving ook overgebracht op m'n Italiaanse huisgenoot!

Dan nog een nieuwtje! Admir en ik leven niet meer alleen! Barbara is Grieks en van de eilanden en woont nu hier bij ons om een baan te zoeken in Athene. Het is een beetje vreemd omdat ze geen erasmus student is, ze is 25 als ik het goed heb en net klaar met haar studie. Ze is een beetje vreemd maar wel heel aardig, we hebben niet zoveel gemeen, maar af en toe proberen we wel een gesprek aan te knopen, beetje jammer dat ze heel erg naar woorden zoekt in het engels, waardoor een verhaal soms op een tempo eruit komt, dat ik het begin al vergeten ben . .

School is nu ook aan het pushen . . In mei moeten alle verslagen ingeleverd worden, dus er moet nu even hard aan getrokken worden! Voor Marketing Of Services, zit ik te graven in de marketing mix van de KLM en voor International Marketing ben ik een soort van vergelijkend warenonderzoek aan het doen met 3 andere automerken. Geweldig, ik ben dol op Toyota's automodellen. . NOT! Daarnaast ligt er nog voor Customer Relationship Management nog een Harvard case op me te wachten over RBC Financial Group, wie wil dat nou niet . . En als dat dan allemaal afgehandeld is kan ik kiezen om me te vermaken met een PR verslag over PR en sociale media of een Cross Cultural Communication verslag. O, en niet te vergeten, de bijbehorende presentaties! Dus ik verveel me niet!

Dit zou dan overigens ook de enige reden zijn dat het een beetje goed is dat pa en moe volgende week waarschijnlijk niet kunnen komen :(. Is het geen staking in Griekenland, is het wel een vulkaanuitbarsting in IJsland! Wat een timing! Aangezien het vliegverkeer dus helemaal vast zit vanwege de as en stof in de lucht, heb ik dikke kans dat hun vliegtuig maandag niet vertrekt, waardoor de hele trip in de soep loopt. We kunnen alleen maar afwachten.

Voor nu dan maar duimen en weer blokken met 25 graden, potver de potver!

Reacties

Reacties

Edith

Hoi Tamara,

Zit je nou te klagen met je 25 graden omdat je moet blokken? Haha. Ik heb een tip voor je: volgende stage in Siberië? Of IJsland? Daar schijnen ze ook weinig last van zon te hebben tegenwoordig. Ik zal voor je duimen dat je paps en mams wel over kunnen vliegen. Zeker voor je paps want jullie hebben elkaar wel erg lang moeten missen.

En wat die onderling betreft : hou het bij Griekse salades meid. Jammie.

Laatste nieuws van de Ridderlaan is dat Laura maandag haar rijbewijs heeft en ik elke keer denk dat mijn auto gestolen is als ik die lege oprit zie :-)).
Verder ga ik na 22 jaar stoppen bij Frank in het bedrijf en heb ik vanaf 1 juni een nieuwe baan in het Maasstadziekenhuis en word ik dus collega van je tante
Mark en zijn scooter zijn beiden nog steeds ongeschonden gelukkig en zijn helm, die Rico gebruikt had en in de sloot beland was (voor de meelezers : alleen de helm lag in de sloot, niet Rico) heeft nog nooit zo lekker geroken als toen je moeder hem tig sopjes had gegeven.

Je bent weer bij. Ons leven is niet zo spannend op het moment en da's best lekker.

Dikke kus
Edith

Edith

Onderling = onderkin.
Lang leve de autocorrectie van mijn iPhone.

margien

Honnepon, neem een voorbeeld aan moi, je ouwe tante, vandaag 10 km hardgelopen in de Nike Hilversum City! Ben reuze trots op mezelf. Als ik het kan, kan jij het ook...
Take care! Kus, margien

margien

PS blij weer wat van je te horen!

Rita en Jos

Hidiho Nymphe Tamara,
Volgens ons gaat het zo goed met je, dat je je volledig aanpast aan je nieuwe leefomgeving. Lees onderstaande uitleg er maar op na: "A nymph in Greek mythology is a female spirit, associated with a particular location. Nymphs were the frequent target of satyrs. They live in mountains and groves, also in trees and cool grottoes. They are also associated with superior divinities like the god of wine, Dionysus". Kortom: Mooi vrouwelijk, geplaagd door "lelijke"mannen, vreemde huisvesting (geen douche!) en in aanraking met alcohol.
We blijven je volgen daar in Attica en omstreken....
Liefs uit de bebloesemde Betuwe

oma

hallo lieverd,balen zeg dat pa en ma niet kunnen komen ,we leven met jullie mee,hopelijk verdwijnt de aswolk gauw en kunnen ze toch nog gauw naar je toekomen, bij ons is alles goed,we hebben het momenteel heel druk met sporten,fietsen en wandelen in de hoop dat we er ook nog van af vallen(mis kris) ik hoop dat het bij jou beter lukt anders laat je de onderkin maar lekker zitten,het weer is momenteel goed,maar ja niets vergeleken met athene,nou dat was het weer,dikke knuf van mij en opa en we missen je,doei,doei.

Opa

Hoi hier ben ik ook nog even , wat ik toch allemaal lees over mijn kleindochter wat een talent daar ben ik wel trots op ver van huis en zo`n studie heel knap verder hoef ik niet te vertellen wat we hier allemaal doen want dat is al kenbaar gemaakt aan je door oma.
Ik geloof wel dat je het lekker naar je zin heb daar in griekenland,heel veel succes met het studeren en veel plezier daar . Groetjes van mij en oma Doei!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!