Studeren in Athene

Beetje genesteld

Zo, we zijn een paar dagen verder, maar het voelt als wéken! Nicky stuurde al een berichtje; je zal wel moeilijke momenten hebben . . om eerlijk te zijn; ik heb het prima naar m'n zin! Ik heb nog geen dag gehad waar ik niet volgepland zat! Tot nu toe heb ik een hoop Erasmus studenten opgezocht of feestjes en dergelijke en begin het grote metro netwerk dan ook door te krijgen nu; ik kan zelfs al de namen opnoemen van de stations ;), denkin de trant van' Wilhelminaplein, let op, dit perron loopt schuin af' ;)! M'n leven bestaat zo'n beetje uit drankjes doen, lopen, lopen en nog eens lopen en boodschappen doen! Maandag ben ik voor het eerst bij de Carrefour geweest, heerlijk, ze hebben álles! Misschien een beetje te veel van het goede, tenslotte wil ik gewoon tomatenpuree, maar ik moet kiezen uit een heel schap met alleen nog maar tomatenpuree!

Gisteren moest ik naar school om me in te schrijven, maar op de één of andere manier kon dat niet voor het departement European Economic Studies waar ik samen met één ander meisje toebehoor. Dus; ik mag donderdag terug komen, want woensdag zijn ze aan het staken, daar blijken de Grieken dol op te zijn. 's Avonds hadden we het begin van de introductie week, waar we alleen maar 'leuke' dingen doen om elkaar te leren kennen. We gingen, helaas weer in de stroomde regen, naar club JoJo en naarmate de alcohol meer vloeide, werd iedereen losser en eindigde ik m'n 'nou even m'n gezicht laten zien dan' drankje om 3.00 . .

Vandaag tegen m'n lichaams wil in vroeg op om met de rest van de Erasmus studenten naar de Acropolis te gaan! Tsja, wat zal ik zeggen, misschien ben ik wel verwend, door al die eerdere trips naar Rome en Xanten, maar het waren weer een hoop stenen . . Het Erechteion was wel erg mooi, maar doordat ik het zo vaak op foto's heb gezien in m'n KCV boeken, was het niet nieuw meer. Bovendien zag ik het beter op de foto's dan nu van een afstandje. Het moet wel gezegd worden dat het er wel groen was, het gras is dus inderdaad groener aan de overkant ;)! Na de korte klim, zijn we met z'n allen wezen eten bij een taverna in Plaka, de wijk waarin de Acropolis ligt, echt heel erg lekker gegeten, met natuurlijk; wijn! Het gaat ook al rond, iedereen word hier vet, het is niet anders . . Uhm, oké, dan probeer ik het maar zoveel mogelijk in te dammen en met zelfgemaakte salades ;)!

Het is dus erg gezellig en ben blij dat ik een hoop nieuwe mensen leer kennen. Alhoewel ik een hekel heb aan de Spaansen, die allemaal bij elkaar plakken, het zelfde geld voor de Fransen en Oostblokkers ;), ik begrijp nu dat het ook wel erg makkelijk is. Vanavond ga ik dus de stad onveilig maken met een stel Nederlandse en Finse meiden en morgen staat nog een toer door universiteit en een karaoke avond op het rooster. Alhoewel ik nog niet zo zeker ben of ik mijn zangtalent wel wil gaan beproeven . .

Tenslotte, ik heb nu natuurlijk heel veel te vertellen, dat zal vanzelf wel minder worden als school en studeren in the picture komen. Lieve schatten, het is jammer dat jullie niet hier zijn, ik zou de hele ervaring zo graag écht met jullie willen delen, maar goed, het is niet anders en dus geniet er in ieder geval iemand van het milde winter weer :)!

p.s. Overdag loop ik soms zelfs zonder jas! Whoohoo!

foto´s: www.tamara453.hyves.nl

Reacties

Reacties

Opa

Wat kan jij schrijven zeg , een mooi verhaal.
Heb je nog wel tijd over om te gaan studeren of moet je soms nog lander blijven???
HaHa Grapje . Doei
Groetjes van mij en oma.

Kimberley

Nou inderdaad zeg wat schrijf jij toch altijd weer lekker! ik zie alles meteen voor me haha. Probeer het erin te houden hoor die berichtjes, tenminste af en toe als je er tijd voor heb, want ik lees ze graag :) veel plezier (hoef ik niet te zeggen eigenlijk)
Kus

Bente

wat klinkt het heerlijk liefie! En idd wat Kim zegt, blijven schrijven hoor, ik vind het leuk om te zien wat je bezig houdt! Mooie mannen daar?;)

kusje

corinne koenderman

Haai Meid,

Ik ben net bij begricht drie gaan lezen hoe het met je gaat. Wat super fijn om te weten dat je het al zo naar je zin hebt!!
Bij bericht twee had ik wel even tranen in mijn ogen.
Ik kan mee ook zo goed voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om zo op Schiphol te staan met je familie, vriend en vriendinnen!!!!

Nu des ter leuker dat je zoveel leuke dingen te doen hebt met nieuwe mensen en gezellige feestjes.

Pas goed op jezelf en straks weer aan de studie.
Ik blijf je berichten lezen.
Liefs Corinne

irma

he tam zeker een leuk verhaal hoop dat je het naar je zin heb
kiss ir

oma schrijft:

hallo tamara hier weer even een krabbeltje,
hoe is het gegaan op school deze weeK?
je heb al veel reacties gehad,leuk hoor, bij ons is alles
goed ,we gaan schaatsen kijken 5km. heren dat wordt
weer spannend, kijk jij ook nog naar de o.l. spelen?
nou we krijgen wel weer een verhaal van je denk ik
. lieve groetjes en een dikke kus van opa en mij,doei.

Jesca

Ik zei toch dat het helemaal goed ging komen! Jij gaat een harstikke leuke tijd tegemoet, dat weet ik zeker! Geniet van alle dingen die op je pad komen en succes met de eerste week op de Universiteit! dikke kus Jesca

Rita en Jos

Het gaat dus helemaal goed daar met jou, we hadden eigenlijk niet anders verwacht. Begrijpen wij het goed dat het er stikt van Rotterdamse Erasmus Universiteit Studenten.... of zijn ze afkomstig uit een andere stad?
Zijn benieuwd naar je volgende verhalen over "Leven en Studeren in het armlastig Land , waar wij onze basisideëen over staatsvormen aan hebben te danken". Liefs uit de Betuwe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!