Studeren in Athene

De eerste week zit erop!

Athene is nu meer dan één week mijn thuis en ik ben gebroken, geradbraakt, vetgemest en uitgerookt! 7 dagen non stop feesten en overdag genieten van de stad heeft er voor gezorgd dat ik vandaag m'n grens heb bereikt haha! M'n oogwit is niet wit meer, m'n stem klinkt als die van een hese vent! Dat laatste komt waarschijnlijk omdat er overal gerookt word, en dan bedoel ik ook overal en iedereen; restaurant, kroegen, club's, zelfs de taxi chauffeurs zitten lekker aan hun pijp te tuffen naast me in de taxi! Bovendien is heb ik serieus last van m'n rug, aangezien ik kan kiezen tussen, of zitten op een goedkoop opklap stoeltje, of m'n bed waar alle spiralen doorheen te voelen zijn . . En líg ik dan ik m'n bed, dan word er niet veel geslapen; niet omdat ik uit ben geweest, maar omdat mijn Spaanse flatgenoot en doodnormaal vind om rond 5 uur s'nachts mensen mee naar huis te nemen en tot half 7 muziek te luisteren, spaanse series op maximum volume te kijken of mijn kamer ook even te vergassen met de lucht van een jointje . . *zucht.

Goed, om nog even door te gaan met mijn klaagzang; ik heb vanaf nu officieel een hekel aan de fransen! Zooo jammer dat ze het stereotype waarmaken; ze spreken geen engels en klitten bij elkaar! Ik heb sinds donderdag 2 nieuwe franse huisgenoten; Anthonie uit Frankrijk en Vichael uit Guadeloupe! Vichael ziet eruit als een of andere rotterdamse gangster, maar is heel gezellig en praat engels, doet mee boodschappen en geeft iedere ochtend, terwijl jij lekker uit je bakkes stinkt, twee kussen, want zo wensen ze iemand goede morgen in Guadeloupe. Athonie daar en tegen, spreekt geen engels, blijft de hele dag in z'n kamer, zoekt alleen maar de andere fransen op en loopt gewoon een kilometer achter ons met z'n ipod in als we naar de Carrefour gaan . . de MALAKA (= asshole)!

O en dan nog even een leuke ;), ik heb m'n eerste boete haha!, 60 eurie!Het was namelijk zo; ik had nog één pasfoto nodig voor één van de honderd passen voor school, en die heb ik dus van mijn maandabbo voor de metro/bus afgehaald. Ze hadden namelijk nog niet één keer gecontrolleerd en ik dacht nu moet ik eerst echt even alle school dingen regelen. Ja, bingo! Ik werd dus diezelfde avond gecontrolleerd, ddat die foto weg was was nog tot daar aan toe, maar waar was mijn naam? Ja, die man in het hokje bij de metro zei dat het goed was zo . .zonder naam. Niet dus, en bedankt . . Anyway, ik moet naar station Syntagma voor een nieuwe kaart en ze hebben me beloofd dat de boete dan kwijtgescholden wordt . . eerst zien dan geloven!

Maar nu terzake, behalve dat het iedere avond feest was heb ik gisteren ook nog wat heel erg moois gezien! Ik denk dat het de Isodos Teleferik was, een heuvel midden in Athene in de wijk Kolonaki, waar de meeste buitenlandse ambassades gevestigd zijn. Zo maar bij toeval ben ik met Admir daar uitgestapt om een frappé, ijskoffie,te drinken en de buurt te verkennen. Voor we het wisten zijn we dus helemaal omhooggelopen, waar zo'n heerlijk, wit, grieks kapelletje stond, inclusief zwerfhond en oud vrouwtje! Het uitzicht was schitterend en terwijl we even van onze 6 euro kostende koffie zaten te genieten in de bar op de top, mag ik nu wel vaststellen dat dat toch wel even een euforisch momentje veroorzaakte haha! Jammer alleen dat mijn nieuwe laarzen voor 30 euro (!) een gladde zool hebben, en ik op de terugweg in het donker, angstvallig aan Admir z'n arm geklemdm, doodangsten heb uitgestaan iedere keer dan ik weer uitglee! Die laarzen waren trouwens echt nodig, want ik loop zoveel, dat de andere helemaal naar z'n mallemoer zijn!

Mijn algemene impressie van Athene/Grieken? Ze roken overal en allemaal, ze zijn behaard en kunnen niet allemaal engels. Leven in Athene vind ik super! Het weer is zacht en ik kan een koffie halen op iedere hoek van de straat, de bussen komen ieder kwartier en de grote Carrefour is vlakbij! Ik wil hier écht niet weg! Dan toch nog even m'n laatste minpuntje; de hele week is het al gedonder met het warme water, en nu heeft de huisbaas dood leuk gezegd dat we alleen warm water in de douche hebben, want het kost hem te veel! Dus de afwas moet maar gedaan worden met water uit de waterkoker en dergelijke! Voor nu maakt het me niet zoveel uit, ik ga toch naar beneden, en daar hebben ze nog wel warm water ;)!

Yassas lieverds!

foto's; www.tamara453.hyves.nl

Reacties

Reacties

oma schrijft:

hallo meid, wat een verhaal zeg,heb je nof wel tijd om te gaan studeren,zoja dan wens ik je heel veel succes en kijk verllangend uit naar je volgende verhaal.
liefs van mij en opa.

Laura

He meis,

Goh je maakt daar meer mee in een week dan ik in een heel jaar haha ;)! Het klinkt super allemaal en heeeeeel veel plezier

liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!