Studeren in Athene

Athene Update

Oma schreef; heb je het zo druk, of heb je niets te vertellen? Beide! De moeite waard om te vertellen is dat we vorig weekend naar Aegina zijn geweest met Carmen (spaans) haar vriend Andrea (Italiaans), Irene (spaans) en Admir! Aegina ligt met de snelle boot maar op 40 minuten afstand van Pireus en staat bekend om de pistache nootjes, daar werd je dan ook mee dood gegooid vanaf het moment dat je voet aan wal zette! Ook hier hebben we weer fietsen gehuurd, 5 euro per dag, potver, dat is 2 euro duurder dan op poros ;), en zijn we gewoon gaan fietsen langs de zee. Verdwalen kun je niet, want er is maar één geasfalteerde weg. In Perdika, een ander dorpje op het eiland met een leeftijdsgemiddelde van boven de 60, kwamen we toevallig twee mannen tegen die verse inktvis/octopus aan het vangen waren. Ik weet niet of het nu inktvis of octupus was, want ja er is verschil!

Het grootste verschil tussen inktvissen en octopussen is het feit dat octopussen acht (octo) armen hebben en inktvissen acht armen plus 2 langere tentakels (totaal 10) bezitten. Bron: www.kennislink.nl/web/show?id=102367&showframe=content&vensterid=811&prev=102366

Goed, puntje bij paaltje, zijn die arme diertjes wel bij ons op het bord beland voor de lunch! Nou ben ik niet zo'n fan van vis, maar ik krijg toch steeds meer de smaak te pakken! Alleen alles wat met kop en kont wordt geserveerd komt mijn mond niet in! Maar het moet gezegd worden, de geroosterde OCTOPUS was heerlijk (paars gekleurde stukjes op de foto)!

Helaas zijn we niet ver gekomen op het eiland, want het weer keerde totaal om en het werd gewoon bere koud en vooral de wind zorgde ervoor dat we om 4 uur de boot alweer terug namen. Bovendien is het eiland ook te groot om alles op de fiets te zien, dan hadden we dus scooters of een auto moeten huren, maar alles wat niet uit Nederland komt vind de fiets geweldig. Ze staan gewoon te springen om een fiets te nemen! Ben ik lekker mee, ik vind cruisen op de vespa een aangenamer idee, maar ach, zo doe ik ook nog wat goeds voor m'n lichaam . .

Ik heb namelijk, lieve papa, jouw slogan overgenomen; the fatter, the better! Dit met name vanwege de ongeoorloofde hoeveelheden alcohol die wij als erasmus studenten naar binnen slobberen . . Ik kan erover liegen, maar als we 4 alcohol-loze dagen hebben is het veel! Die griekse wijn ook hé . . Maar mam, wees gerust, met het eten gaat het best aardig, Admir en ik halen expreszo min mogelijkdikmakers in huis, want zelfs meneer krijgt een buikje haha, dit vormt in combinatie met het italiaanse borsthaar een ware tibetaanse marmot, zoals ons pap dat noemt! Met tegenzin, want boodschappen doen is natuurlijk alleen leuk in de eerste paar weken, halen wij dan ook verse groenten en fruit in huis en hebben dan als enige zonde de griekse yoghurt (mager natuurlijk, anders zit je gewoon boter te eten) en chocolate chip cookies, want die zijn zo lekker goedkoop ^^!

Hoe staat het voor de rest met mijn gesteldheid? MOE! Dat komt mede door het partyen, ik heb de keuze uit meerdere feesten op een avond, en dat 7 dagen per week, maar ook door het feit dat de mensen hier me op de één of andere manier maar niet uit willen laten slapen. Even tussen door, dat blijft mijn grootste engelse fout! Uitslapen = To sleep inn, en dus niet to sleep out haha! Is ook mogelijk, maar dat zou dus betekenen dat ik niet in mn eigen bedje lig . . En dan hebben we nog een instinker; invullen is niet to fill inn, maar to fill out! Jongens, what a confusion!!

Goed terug naar de stoorders, ze zijn namelijk de hele week al bezig met het opnieuw betegelen van de stoep die langs mijn straat loopt, en daar willen ze persé rond acht uur mee beginnen, wat dus betekent dat ik om 8 uur mijn bed uit gedrilt word . . En dat vind je niet fijn als je er om 5 uur in lag . . Een andere verstoorder van mijn nacht/ochtend rust deze week was de loodgieter die om half 9 op m'n deur stond te bonken! Wat bleek nou, de boiler zit in mijn kamer verstopt! Maar eerlijk is eerlijk, ik ben hem erg dankbaar, want nu hebben we weer warm water! Was hetbehoorlijk zat om met m'n handdoekje en mn flesje shampoo, conditioner, scheergel blabla naar de bovenburen te lopen haha! Die blikken op straat als ik weer in m'n joggingsbroek, op m'n slippersen m'n 'handdoek tulband' om m'n natte haar naar buiten kwam!

Dan had ik ook nog wat ongeruste berichten gehad i.v.m. met de stakingen en een zandstorm die door Athene zou razen . . De stakingen zijn inderdaad strontvervelend, iedere week is er wel weer een grote straat afgesloten, rijd het openbaar vervoer niet, de taxi's niet of belanden we weer in een manifestatie . . Maar in het algemeen heeft het op mij nog geen invloed gehad, want de stakingen vielen altijd op een dag dat ik niet naar school hoefde, voor mij dus geen afgelaste lessen! Over de zandstorm gesproken, het viel ons inderdaad wel op dat de auto's zo smerig waren, maar we dachten eigenlijk dat dat kwam door dat de regen hier zo goor was! Pas na wat gegoogle las ik dus inderdaad dat er stof vanuit de Sahara over was komen waaien. Op de site van de Spits echter, werd gezegd dat mensen in Athene hun huis niet uitkonden en dat de stad gehuld was in een dikke stofwolk, en dat leek mij toch sterk overdreven! Kortom, niks aan het handje!

Furthermore, echt veel toekomst plannen liggen er nu niet in het verschiet, behalve dat ik op dit moment een powerpoint slide in elkaar aan het flanzen ben met Porter's Diamond of National Advantage erop . . ' a framework for country comparative advantage'. Op de één of andere manier ben ik altijd de pineut in de International Marketing klas, want ik was de gelukkige die volgende week dit model mag presenteren. ' Questions about Porter's Diamond can be adressed to Tamara, because she is gonna present usPorter's Diamond Next week' En bedankt, fijn dat ik het ook weet . . ! Dus bij deze duik ik weer verder in de marketing wereld . . en stiekem een hele dikke knuffel voor iedereen in Nederland! Ik ben er achter gekomen, Nederlanders zijn inderdaad een appart volk, het stereotype (Of misschien vooral mijn type);luid, recht voor z'n raap en beetje gek, voor Jonathan (frans) ben ik dan ook The Crazy Dutch Girl . . Weet niet of dit nu goed of slecht is, maar ik noem het prettig gestoord ;)!

foto's; www.tamara453.hyves.nl

p.s. Degenen die naar m'n moeders verjaardag gaan, geef haar allemaal een extra zoen van mij!

Reacties

Reacties

Edith

Natuurlijk krijgt Annette een extra verjaardagsknuffel zondag !!!!!

Als ik al je verhalen zo lees vraag ik me af of je ooit nog terug gaat keren naar Mijnsheerenland, wereldstad..........

Liefs van Edith en de rest

caroline

Tja, blond he. Mijn berichtje staat bij je verhaal van 1 maart. Ik denk, zet het er toch maar even bij. je zal het vast niet zien met zo weinig zzzzlaap uren en ook blond.

Overigens, dapper om die rubber dingen te eten. Zeker als je weet dat je uit een non-fish familie komt. Als je terug komt zal ik je uitnodigen voor het gerecht "calameres a la romana". Liggen bijna altijd bij mij in de vriezer. Is de lekkerste vorm van inktvis eten. Beetje mayo erbij, hmmmmmmmmmm.

o, hier nog een engels lesje.
Ik ga een tukje doen, is niet: i'm going to make a tucky. maar i'm taking a nap..
anders denken ze dat je een smulpartijtje gaat geven.
en
i will stop you in bed betekent niet ik zal je in bed stoppen.......maaaaaar ik zal je in bed tegenhouden.

Tja zo zit de fork dus in the steel.

Gr. Caroline.

oma

hallo tamara,wat een heerlijk weer in athene, maaaaaar wij hebben hier ook een temperatuur boven de 10 graden en dat voelt al zo heerlijk, het is zo lang koud geweest hier in nederland,opa en ik hebben weer een heftig schaats weekend achter de rug sven kramer heeft voor de vierde keer de wereld titel op z`n naam, het schaats seizoen is afgelopen dus kunnen we weer bijkomen wij zijn allebei zo gek op schaatsen,verder gaat alles z`n gangtje ik hoop bij jou ook ,geniet en studeer en heel veel liefs van ons allebei doei, doei.

oma

hallo meid hoe gaat het met je,ben je al weer terug uit istanbul(hoop dat ik het goed schrijf) we horen of lezen het wel een keer denk ik, nou pap en mam komen ook gauw dus kun je daar weer naar uitkijken,heb je al een beetje last van heimwee of is het nog steed te gek in athene,bij ons is alles goed we missen je maar zijn wel blij dat je het zo naar je zin heeft, nou het weer is hier nog steeds shit dus maken we maar geen plannen voor de pasen,veel liefs van opa en mijdoei, doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!