Studeren in Athene

Geen paniek! Ik zit op Mykonos!

Allereerst! Geen paniek! Ik ben zojuist weer terug komen lopen met 30 graden vanaf school, want er was vandaag wéér een algemene staking, dus geen openbaar vervoer . .Echter dit keer is het niet grappig meer . . Ik heb dus ook net ter oren gekregen dat er een bom ontploft is in een bank in Syntagma met 3 doden,en voor zo ver ik weet zitten er nog 3 mensen vast binnen . . Greece has gone mad!

Nu weet ik er het fijne niet van, maar ten eerste had Griekenland niet moeten liegen over hoeveel geld het daadwerkelijk had, ten tweede is het dus een mega issue in de Europese Unie . . voor het eerst na een periode van economische groei en welvaart krijgen we dit en mijn European Studies geven me het idee dat als we niet met zn allen betalen we nog meegesleurd worden door de crisis ook . . Maar ja, wij Nederlandse vrekken ;) zitten er niet op te wachten om voor mijn, op dit moment, landgenootjes te dokken . . begrijpelijk . .

Maar goed, Syntagma is nu dus een chaos, waar is de politie als ze die gekken weg moeten halen!? Zelfs ESN, de studentenvereniging heeft al een email rondgestuurd, ze raden aan om vanavond binnen te blijven . . Lekker dan, het is Ruben's verjaardag en hij had een hele avond met eten, feesten en uitgaan gepland . . Bagger! Maar we zullen zien, ben allang blij dat pa en moe hun vluchten om hebben kunnen boeken naar morgen . . laten de Grieken zich dan alsjeblieft koest houden voor een dag . .

Dan nu nog even de laatste update: vorige week zijn we met een grote groep studenten 4 dagen naar Mykonos geweest, wat een paradijs! We hebben onze dagen besteed met uitgaan, op het strand hangen, volleyballen en niet te vergeten van die achterlijke teambuilding spelletjes! Wat een lol een mens met een ballon kan hebben . .Ook op het strand werden we voorzien van 'drinking games', maar daar bedank ik vriendelijk voor aangezien ik er niks voor voelde om die blikje mythos in een keer naar binnen te klokken. Nee, doe mij dan maar een Pina Colada, of een Orgasm, of een Fruit Kiss en nog één en nog één haha! Het is begin mei en wij beleefden gewoon Chersos, Lloret, Salou . . cocktails drinken, dansen in de beachbar, waterballonnen en quad rijden. Que bueno! En Meneer van Lent, mocht u dit lezen, die lessen hebben toch nog ergens nut gehad haha, die quad ging prima! Ik ben ervoor gemaakt ;)!

Maar goed nu zijn we dus met ons brakke hoofd weer in Athene, waar de hel is uitgebroken, waar we dus de hele dag presentaties moeten geven en aanhoren terwijl het buiten 30 graden is, en waar we dus geen kant op kunnen vanwege die gruwelijke stakingen. Maaaar, morgen komen mis padres, dus ik denk dat we gewoon Athene uitvluchten en misschien wat cultuur kunnen snuiven in meteora of Olympia! En dan nu weer verder met de research reports! 3 down, 2 more to go!

Lieve vrienden en familie, hou vol, in Nederland moet het weer toch ook de goede kant opgaan ;) en ik zie jullie de 15de van Juli! Want dan kom ik terug samen met Nicky, die mij vanaf 1 Juli komt vergezellen! Super!

foto's; www.tamara453.hyves.nl

en voor degenen die misschien ooit nog smsjes hebben gestuurd, im so sorry, want ik heb geloof ik nooit doorgegeven dat mijn Nederlandse nummer allang is vervallen en ik heb nu een Grieks nummer: 00306939881563

Reacties

Reacties

Jennifer

Hee Tam,

Klinkt echt lekker al die stakingen hoor net op de radio dat ze meer gebouwen in de fik hebben gestoken...
Lekker bezig daar...
Maar lekker hoor 30 graden, hier heeft de afgelopen dagen alleen maar geregend. Vandaag eindelijk weer is droog, maar nog niet zo lekker als vorrige week.
Succes met al die stakingen daar!

Xx

Andere Jennifer

Meis, zat er al aan te denken je een mailtje te sturen. Wat spannend met al die stakingen, vliegverkeer dat staakt en bommen die ontploffen. Doe voorzichtig daar want ik wil mijn zeer gewaarderde partner in crime/collega niet kwijt!

veel succes daar en nog veel plezier ondanks alles.

dikke kus
Jen

oma

hoi lieverd, ik vind het allemaal niet zo leuk meer hoor,ik hoop wel dat pa en ma morgen naar je toe komen en dat jullie hele fijne dagen hebben,opa en ik zijn in gedachten bij jullie,veel liefs en veel plezier met pa en ma en wees voorzichtig.doei,doei.

tante M

Ik dacht vandaag nog: zoo lang geen update gehad, Tamara staakt gezellig mee daar in de Griekse chaos...
Gelukkig weer een zalige Tamareense update in de mail.
Doe voorzichtig kleintje en pas goed op je paps en mams.
Zoenepoen, Margien

Edith

Hey lieve Tamara,

Eerst een aswolk, vervolgens een staking. Het ging er even op lijken dat die arme Ton zijn meisje al die maanden niet ziet. Ik hoop maar dat je paps en mams vandaag wel kunnen vliegen.

Moet wel erg lachen om je klaagzangetjes als er even gewerkt moet worden, want volgens mij hebben al die feesten toch zwaar de overhand.

Nog een nieuwtje uit de Hoeksche Waard: je oud-klasgenootje Naomi wordt over een paar weken voor het eerst moeder ....... Wat een ander leven heb jij dan zeg.

Geniet!! En vooral niet met mate.

Heel veel liefs van ons allemaal.

oma

yes, daar komen pa en ma ze zitten in de metro op weg naar jou,liefs van ons.

Nicky

^^ sluit zich helemaal aan bij Edith!!

Je wilt niet weten hoeveel zin ik heb om naar jou te gaan straks! En het schiet ook al zo op... voordeel van laat boeken :D ! Maar lieve schat,

Pas wel op daar allemaal met die gekke Grieken..

Maar Mykonos ..

Marjan

Hoi nichtje van me,alles ok?
Heb je ansichtkaart ontvangen hoor,wel iets langer onderweg geweest dan normaal(door de stakingen? ha,ha).
Hebben net een paar warme dagen gehad hier dus zijn ook een beetje "gekleurd".
Verder alles z'n gangetje,druk,druk...
Blijf je reisverhalen volgen en hoor de rest wel van je ma!
Groetjes van ons,
liefs marjan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!